Snoekdag dit jaar op 12 december 2015, inschrijven niet meer mogelijk

De snoekdag wordt dit jaar gehouden op 12 december. Ook dit jaar weer vanuit ons vertrouwde Eetcafë De Schans in Vinkeveen. De deelnemers zijn welkom vanaf 9 uur. Naast de Meivliegers die meegaan zullen ook dit jaar onze midden-Limburgse visvrienden weer vertegenwoordigd zijn. Ze komen met een man of acht. Direct na binnenkomst zullen de vergunningen uitgeschreven worden voor degenen die geen lid zijn van HSV Wilnis (kosten 5 euro pp) . Watze de Vries zal zich intussen bezig houden met het indelen van de groepen en het verdelen van de visgronden. Niemand kan dit immers zo overtuigend doen als hij. Vanaf ca. 9.30 zal er gevist kunnen worden. Om 12.30 uur wordt iedereen weer terug verwacht in Eetcafé De Schans waar namens de Club aan alle deelnemers een lunch in de vorm van een lunchbuffet zal worden aangeboden (incl. soep, koffie, thee en melkproducten ) . Alle overige consumptie zoals de koffie 'smorgens en drankjes gedurende de dag zijn voor ieders eigen rekening. Vanaf ca. 13.30 kan er weer gevist worden tot ca. 16.30 waarna we ter afsluiting in het café nog even bij elkaar komen.

Inschrijven voor dit jaar is intussen niet meer mogelijk omdat de groep anders groter wordt dan toegestaan. Hieronder nog even het verslag van vorig jaar.

Snoekdag 2014.

Geen mist dit jaar tijdens de jaarlijkse snoekdag maar een zeer rustige winterdag met zo weinig wind dat je je haar in het water kon kammen. 's Morgens om 8.30 uur stonden onze Midden Limburgse visvrienden met 12 man sterk voor de cafédeur zich te verkneuteren over al het moois dat ze die dag zouden gaan vangen. Eenmaal binnen was er koffie en gebak en voegden zich nog eens ruim 12 Meivliegers bij hetgezelschap. Nadat ook onze grote aanvoerder gearriveerd was, kon het spel beginnen. Op de bekende Watziaanse wijze werden de groepen ingedeeld en uitgezonden over de Wilnisse wateren met het verzoek elkaar niet in het viswater te zitten. Wonderbaarlijk genoeg lukte dat ook nu weer aardig want het toch wel grote gezelschap verspreidde zich zodanig over de polder dat iedereen naar z'n beste stekken kon. Zoals alle vorige jaren waren ook nu de vangsten wisselend, er waren er die niets vingen - zoals ondergetekende- en er waren er die 2 of 3 snoeken vingen. Voor zover ik weet werden er drie 90+ ers gevangen.Hier een paar quotes uit mails over deze dag :

"Allereerst namens alle deelnemers bedankt voor jullie inzet en begeleiding door de andere leden voor deze mooie dag afgelopen zaterdag . Wij hebben weer genoten van een heerlijke visdag. Zeker gezien de grote groep waarmee gekomen waren. "

"Hierbij stuur ik de foto van de snoek uit Wilnis . Ik vond het een bijzondere leuke dag, goed weer maar weinig snoek,ik hoop het volgend jaar weer mee te kunnen,de grote opkomst van onze club zal daar zeker debet aan zijn! "

"Hierbij de recordsnoek van Cor 90 cm "

"De snoek van mij 75 cm en die op het gras liggend van Rob is is 93 cm."

"Ik had er drie 's ochtends en nog twee losschieters 's middags. Frank had er ook drie en twee Limburgers in zijn groepje hadden ook gevangen, eentje had er twee en eentje had een dikke van in de 90 cm. Daarmee hebben we onze reputatie wel weer waargemaakt denk ik .......... "
Hieronder en compilatie van wat opgestuurde foto's.